Mет.НД
Метою курсу Методологія наукових досліджень є знайомство з сучасними методологічними концепціями, з основами методології наукового пізнання та з методикою наукових досліджень; формування цілісного уявлення про науково-дослідницький процес; освоєння навиків формування і використання усвідомленої методологічної позиції наукового дослідження; вдосконалення вмінь у пошуку, доборі й опрацюванні наукової інформації, у точному формулюванні мети, завдань і висновків дослідження; теоретична і практична підготовка молодих науковців з опанування комплексу знань, умінь і навичок щодо теорії та практики наукових досліджень, які використовуються у галузі інформаційних технологій, а також принципів методичних підходів до вирішення поставлених науково-практичних завдань; сприяння посиленню методологічної спрямованості дослідницького процесу, опанування знаннями основ методології, техніки і організації науково-дослідної діяльності, сприяння розвитку наукового світогляду і творчого мислення.
Основні завдання науки спрямована на формування слухачів компетентностей: здатність визначати спрямованість наукового результату на вирішення завдань та реалізацію функцій науки; здатність до формулювання та обґрунтування наукової гіпотези; здатність проводити наукове дослідження; здатність аналізувати наукові публікації; здатність проводити системний аналіз предметної області наукового дослідження; здатність до формулювання визначень понять досліджуваної предметної області; здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність.
До основних компетенцій набутих у результаті опанування науки слід віднести:
уміння: застосовувати доцільні методи при проведенні наукових досліджень залежно від їх цілей; збирати та обробляти інформацію, необхідну для проведення наукових досліджень; використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології у професійних дослідженнях; логічно вибудовувати наукове дослідження відповідно специфіки, логіки та мети дослідження; проводити дослідницьку діяльність; науково обґрунтовувати та структурувати отримані наукові результати; визначати ефективність наукових досліджень.
- Конверський А. Є. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.
- Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. - 4-те вид., випр. і доп. - К.: Знання, 2004. - 307 с.
- Гуторов О.І. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посібник - Х.: ХНАУ, 2017. – 272 с.
- Важинський С. Е., Щербак Т І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с.
- Шишкіна Є.К., Носирєв О.О. Методологія наукових досліджень: навч. посіб. – Х.: Вид-во «Діса плюс», 2014. – 200 с.
- Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2006. – 206 с.
- Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с.
- Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с.
- Добронравова И.С. Синергетика: становление нелинейного мышления. - К.: 1999.
- Фоміцька Н. В. Методологія системного підходу та наукових досліджень. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2015. – 60 с.
- Конституція України № 254к/96-ВР від 28.06.1996 року // Відомості Верховної Ради України, 1996, № 30, ст. 141
- Пам'ятка здобувача вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук.
- РОЗПОРЯДЖЕННЯ КМУ від 15 травня 2013 р. № 386-р Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні.